Przejdź do treści

Bieszczady – wycieczka uczniów LCKZiU

W dniach 24-26 października 2022 uczniowie z klas 3 TI, 4 TI, 4 TB i 4 TC oraz opiekunowie: Mariusz Kałuża i Anna Jędrasik wzięli udział w wycieczce w Bieszczady. Wyjechaliśmy z Lublina o 7. Po przyjeździe do Przełęczy Wyżniańskiej poszliśmy szlakiem w stronę Małej Rawki (1272 m.) i Wielkiej Rawki (1307 m.). Podejście okazało się dość ciężkie, jednak wszyscy podołaliśmy. W drodze na szczyt podziwialiśmy piękne widoki.

Na drugi dzień pogoda nie napawała optymistycznie, a w planie był Smerek i 14-kilometrowa trasa. Z powodu zachmurzenie zrezygnowaliśmy z wejścia na szlak. Pojechaliśmy nad Solinę. Tam zrobiliśmy spacer po moście na zaporze i odbyliśmy 50-minutowy rejs po Jeziorze Solińskim.

Pogoda zaczęła się poprawiać. Zdecydowaliśmy się pójść na szlak w stronę szczytu Smerek. Weszliśmy z Brzegów Górnych przez Schronisko „Chatka Puchatka”(1228 m.). Widoki z Połoniny Wetlińskiej były cudowne. Żadne zdjęcia tego nie oddadzą.

Pogoda w górach jednak jest zmienna. Pojawiły się chmury i drobny deszcz. Doszliśmy zatem tylko do Przełęczy Orłowicza (1092 m.) i wróciliśmy leśnym szlakiem do Wetliny. Zmoknięci, w obłoconych butach, ale cali.

Po pierwszym i drugim dniu czekała na nas obiadokolacja w Hotelu Ewka w Myczkowie koło Polańczyka. Rano czekało na nas śniadanie.

Ostatni dzień pobytu poświęciliśmy miastu Sanok. W Sanoku zwiedziliśmy muzeum na Zamku Królewskim. Pani przewodnik oprowadziła nas po Galerii Zdzisława Beksińskiego, artysty malarza urodzonego i żyjącego przez pewien okres w Sanoku. Jego życie i malarstwo wywarło na nas ogromne wrażenie. Pobyt na Zamku Królewskim zakończyliśmy zwiedzeniem Muzeum Ikon.

Ostatni punkt programu to wizyta w sanockim skansenie. Skansen przybliżyła nam znowu pani przewodnik. To jeden z najpiękniejszych skansenów w Polsce.

Wszystko, co piękne, szybko się kończy. Zjedliśmy obiad i tuż przed 15 udaliśmy się w drogę powrotną do Lublina. Przywieźliśmy ze sobą masę wspomnień, wrażeń i zdjęć. Podejścia na wzniesienia nie były może najłatwiejsze, ale widoki z bieszczadzkich szczytów rekompensowały wszystko. Ważne też były nasze rozmowy i bycie razem. Żal było wracać.

Uczniowie, którzy wzięli udział w wycieczce w Bieszczady to: Oliwier Banach, Szymon Besztak , Jarosław Czapla, Sebastian Góra, Paweł Grabarski, Adrian Kasperek, Rafał Kołodyński, Damian Niedziela, Paweł Szady, Mikołaj Szczepański, Piotr Zieliński i Artur Zubaj z kl. 4 TI, Jakub Wójciak, Natalia Pieczykolan i Justyna Brzozowska z kl. 4 TC, Krystian Zbaradzki z kl. 4 TB oraz Kacper Romaniuk z kl. 3 TI.

Autorzy zdjęć to: Justyna Brzozowska, Anna Jędrasik, Mariusz Kaluża, Jakub Wójciak i Krystian Zbaradzki.